Az esküvő helyszínének kiválasztása

1642

Az egyik legfontosabb eldöntendő kérdés már az esküvő megszervezésének legelején, hogy hol legyen az esküvő. Az esküvői helyszínek száma szinte végtelen, miután az ember bekéri az általa ismert / vagy ajánlott helyszínektől az ajánlatokat, elveszik a sok információban. Itt bizony nagyon igaz a mondás! Ahány ház, annyi szokás…. a sok ajánlat összehasonlítása sem egyszerű feladat, de a legfőbb probléma az, hogy a pár nem rendelkezik tapasztalattal. Ilyenkor bizony nem elég, ha kettesben beülünk egy étterembe és tetszik amit látunk, mert egy esküvő teljesen más kategória. Itt sok ember igényeinek kell megfelelni, pontos, precíz, korrekt,  sok esetben rugalmas szolgáltatót kell találni.

Számos szempontot érdemes figyelembe venni, mint például:

  • a helyszín földrajzi elhelyezkedését (város, ami kedves nekünk, vagy  a legtöbb rokonnak útba esik….)
  • a kínálatot (mely helyszínek tetszenek nekünk, és hol van szabad kapacitás a kiválasztott napon)
  • a helyszínek sajátosságait, lehetőségeit
  1. van-e lehetőség kihelyezett szertartásra – pl.: külön terem vagy kerthelyiség (Kihelyezett szertartásnál fontos tudnunk, hogy a helyszín közigazgatásilag hova tartozik, és az anyakönyvvezető kijön-e a helyszínre.) Ha lehetőség van szertartásra, másik kérdés, hogy valóban alkalmas-e rá a helyszín? Van-e öltöző helyiség a menyasszonynak, milyen a bevonuló rész, meglátják-e az érkező fehér ruhás menyasszonyt, vagy eldugottan tud várakozni a megfelelő percre? …stb.
  2. egyéni adottságok: panoráma, vízpart, pince…
  3. megközelíthetőség: transzfer, taxi, parkolás…
  4. férőhelyek: lehet, hogy 30-an kényelmesen elférnek, na és 230-an? Hogy mit mond a helyszín és mi a valóság néha eltérhet, vigyázzunk ezzel! Egy légtérben van-e a tánctér és a vacsora, táblaasztalokkal vagy körasztalokkal hogy lehet ideálisan berendezni, hol van a főasztal…
  5. berendezések:  van saját bútorzata a helyszínnek, ami nekünk is tetszik , vagy bérelni kell? Mert az extra költséget jelent akkor.
  6. vendéglátás (Milyen a hely konyhája? Megfelel-e ízlésünknek, van-e elegendő kínálata? Milyenek a felszolgálók, a kapcsolattartó személy, a vezető?  Mennyit kell várni egy egy étel vagy ital felszolgálására? Gyorsan  leszedik-e az üres poharakat az asztalról és megkérdezik közben esetleg, hogy hozhatnak-e még valamit? )
  7. időjárás (Viszontagságos időjárási viszonyok esetén van-e elegendő fedett, esetleg fűtött tere? Eső esetére “B” terv rendelkezésre áll? Nagy melegben légkondicionált-e?)
  8. dohányosok (Sajnos az emberek fele dohányzik, így ez is fontos szempont, hogy ők hol és milyen körülmények között tudnak rágyújtani. Mennyire messze kell kimenniük.)
  9. egyéb: például a mosdók száma is fontos szempont, mert 50 főre legalább 1 férfi és 1 női mosdó kell, de mindenképpen jobb, ha több van!
  • az ár-értékarányt (Lehet, hogy az egy főre jutó költség elsőre az egyik helyen olcsóbbnak tűnik, de az adagok kisebbek, vagy az egyik helyen felszolgált menü árakat adtak meg, míg a másik helyen svédasztalos árakat kaptunk.  Egyéb rejtett költségek is lehetnek, mint például a helyszín csak saját dekoratőrrel dolgozik, esetleg nem enged bevinni tortát és süteményt, vagy például a kerekasztalos ültetésért kér felárat….)

Mint látod, ez egy nagyon összetett, bonyolult, hosszadalmas feladat, amiből te csak egy nagy kalandos “városnézésre” fogsz emlékezni, hogyha megbíztok esküvőtök szervezésével, mert leveszem a vállaitokról a terhet, és segítek a nektek legmegfelelőbb helyszínt megtalálni.

Agócs Virág
Esküvőszervező