Pár szóval… 1970.november 13.-a péntekre esett. Nekem ez a péntek 13 szerencsét, családomnak egy immár 40 éve tartó fejfájást hozott – most már tudják, jobb lett volna egy másik gyereket hazavinni a kórházból…
Anno magam is a hagyományos esküvők kellékeként szerepeltem, mint vőfély, mostanában viszont már a megrendelői körömből fakadóan a 21.századi lazább hangvételű és bulisabb események verbális támogatója lettem – ahogy ezt általában magamról meg szoktam fogalmazni, ” Nem vagyok szebb, okosabb és ügyesebb, mint a többi ilyen jellegű szolgáltató, viszont egy teljesen újszerű stílust képviselek, amely szerencsére nem másolható és utánozható, mivel születési rendellenességként kaptam az élettől. ”
Sokak szerint édesanyám a szülés előtt egy-két nappal valami ronda vírust kaphatott el, mert normális esetben nem születnek gyerekek ilyesfajta agyi rendellenességgel.
Az improvizáció a lételemem, nem szeretem a kötött szövegkörnyezetet – leszámítva az esetleges standard momentumokat és a megrendelő külön kívánságait.
Természetesen adott esetben kikérek, búcsúztatok, kaját felvezetek (stb), de mindezt saját stílusban, hogy ne érezze egyik vendég sem „80-as évek”-beli időutazásnak az esküvőt. Amolyan stand-up szolgáltatóként tartanak számon – legyen szó akár hagyományos ritmusú esküvőről, vagy a legelegánsabb party-jellegű rendezvényről – a kommunikáció milyensége a megrendelő kívánalmai szerint alakul.
Kizárólagosan részletes forgatókönyvezés alapján dolgozom, nálam az „így szokás”, az „így kell lennie” és az „ez csak úgy lesz jó” tartalmú mondatok nem divatosak. Mindenkinek van egy sajátos elképzelése a saját esküvőjéről, miért ne lehetne a kedve szerint – mégha esetleg agyament kérésről is van szó.
Csupán opcionálisan mondok el dolgokat – ha igénylik a párok -, aztán vagy elfogadják a tanácsot, vagy nem, a döntés legyen az ő kezükben…
Még valami…
Az esküvő persze nem csupán vőfélyből vagy ceremóniamesterből áll, sőt…. Mindig azt mondom, hogy az 5 alappillér legyen mielőbb bebiztosítva és utána hátradőlhetsz, a többi kényelmesen összeáll később.
Természetesen ezek közül nem mindegyik van jelen minden esküvőn.
Helyszín, zene/zenekar, vőfély/ceremóniamester, fotó, video Tapasztalatból tudom, hogy ezek a szolgáltatások kelnek el a leghamarabb, adott estben 1-1.5 évvel az esemény előtt, így nem árt, ha jó előre biztonságban tudod a dolgokat.
Persze ezzel nem bántanám meg az egyéb szolgáltatást nyújtókat, de valljuk meg őszintén, egy dekor, koktélos, vagy egy tűzijáték még később is biztonsággal elintézhető, nem beszélve arról, hogy ezen szolgáltatók egy napra csupán egy felkérést tudnak vállalni.
Mivel a legjobb referencia a személyes tapasztalat, így általában a párok is az alapján választanak. Abban az esetben viszont, ha a vágyott helyszín, vagy szolgáltató már nem elérhető – esetleg nincs saját tapasztalat, vagy megbízható ajánlás -, úgy átvállaljuk ezt a „terhet” is.
Számtalan kapcsolattal rendelkezünk az ország területén, így az igényeknek és a költségvetésnek megfelelően tudunk segíteni. Tehát bátran ajánlunk helyszínt, zenekart, fotót, videót, nyomdát, székszoknyát (stb.)
A munka minőségén túl fontos dolog a megjelenés, a viselkedés és tetszik, nem tetszik, kardinális kérdés az alkoholfogyasztás is a szolgáltatói oldalról. Senki sem lát szívesen az esküvőjén fotóst strandpapucsban, videóst halásznadrágban és vőfélyt, zenészt sem kellemes dolog 11-kor ébresztgetni az alkohol okozta elszenderülésből, valamint az sem hátrány, ha a pincér érti is a rendelést, nem csak néz ki a fejéből üveges tekintettel. Igény esetén személyesen elviszünk az ajánlott helyszínekre, szolgáltatókhoz és segítünk megfelelő tartalommal ellátott megállapodást kötni velük – még a számodra esetleg kellemetlennek, vagy cikinek ítélt kérdéskörök tekintetében is.
A lényeg – a pénzedért legyenek és lehessenek elvárásaid és mindez ár-érték arányos legyen. A fent említett szolgáltatásokon kívül természetesen mindenben állunk rendelkezésre, legyen az pillangó, lufi, meghívó (stb.) – nagyon extrém esetben akár vőlegényt vagy menyasszonyt is biztosítunk… ;)))